|
Postat de Adina Kenereş in Opinii
luni 22 aug. 2011
Românii care citesc rapoartele destinate străinilor despre starea ţării tac cu înţeles sau suduie scurt. Mai toţi ştiu că paragrafele redactate de slugi portocalii şi alţi închinaţi, traduse în engleza convenabilă a unor mari agenţii sau publicaţii, costă mult şi nu aduc nimic. Cum nu aduc nici tabelele pline de cifre canonite să arate că aici nu există riscuri. Păcat de bani, toată lumea ştie că plutim pe o mare de riscuri ! Şi atunci de ce se mai omoară cu firea funcţionarii superiori să scrie coloane peste coloane şi să le interpreteze pe toate în aria « STABIL » ?
E simplu : marile păsări de pradă sînt şi mari amatoare de « stabilitate » la siestă. Unui om cinstit asta i se poate părea « de bine », asta ar trebui să « aducă investitori ». Dar nici asta, nici promisiuni deşănţate de vreun fel nu aduc pe nimeni. Şi nici nu s-ar putea. Actuala « stabilitate » seamănă mult cu aceea a cadavrelor. Frumoase, mai ales dacă sînt bine machiate, cum e adesea cazul, dar fără elan, fără vreo urmă de energie, adică fără viitor. Stabilităţii cadaverice tocmai asta îi lipseşte : un firicel de viitor. Da, dar viitorul e al celor vii.
De ce nu se mişcă românii ? Păi, de ce s-ar mişca dacă sînt… « stabili » ? Aproape doi ani şi jumătate, înaintînd din ce în ce mai adînc în agonie, şi-au tot exersat echilibrul pînă cînd l-au găsit. Nemulţumite de liniştea letală, care anunţă o economie şi nişte finanţe de plumb, agenţiile notează cu iritare că « nu sînt deloc excluse proteste sociale ». Un detaliu care merită să ne pună pe gînduri : înseamnă oare că oamenii « stabili » nu sînt buni ? Ba eu cred că sînt perfecţi – o consecinţă naturală a cifrelor despre care ni s-a tot spus că reprezintă casa lor, România. Păi, dacă cifrele sînt acelea ale unui cavou – adică « stabile » –, în cavou nu trebuie să fie morţi, « stabili » şi ei ?!
Adina Kenereş
Lasati un comentariu
|
Sunt postate doar comentariile de substanta si la obiect, trimise de persoane cu identitate declarata. Asumati-va opiniile - nu va exprimati despre textele unor persoane reale sub etichete fictive. Nu sunt postate jigniri, trivialitati, injurii, materiale publicitare.
Rosa canina, mai 2019


©Gabriela Cernusca

©Adina Kenereş

Ciobani din Măguri, 1938

Înainte de primăvara 2018
©Bogdan Constantinescu


În soarele deşertului Sonora, în Arizona, cactuşi gigantici (saguaro), opuntia şi verii lor
©Kiki Skagen Munshi

Regina-nopţii din cartier
©Gabriela Cernuşcă

Mierla, 23 martie 2017, fotografie de Denisa Toma
Din grădina Mirunei – vara 2016



  Veniţi să luaţi lumină !
Fotografie de Andrei Pandele, 1 mai 2016
 Pallady târziu – fotografie din colecţie privată
Trei imagini din cea mai recentă expoziţie a Dalyei Luttwak la Greater Reston Arts Center, « Încolţirea aurului », septembrie 2014

Rădăcini autentice din atelierul artistei – în fundal, lucrarea Cannabis sativa

Vedere din expoziţia « Încolţirea aurului »

Cannabis sativa (detaliu)
 Ştefan Luchian, spre sfârşitul vieţii – fotografie rară, 22,5 cm x 17 cm
Picturi de Constantin Pacea
expuse la Muzeul Ţăranului Român (din 9 aprilie până la 18 mai 2014)



 Altă lucrare a Dalyei Luttwak

Poison Ivy, 2014 Oţel, circa 8 metri
Kreeger Museum, Washington DC

Casa în care s-a născut Octavian Goga la Răşinari
Alte două lucrări ale Dalyei Luttwak

Hidden, 2009

When Nature Takes Over, 2011
Două lucrări ale Dalyei Luttwak

Rhizophora Mangle (Mangrove), 2010

Flora, Growing Inspirations, 2009
 Restaurant în Grădina Botanică Foto arhitect Alexandre Petit
 Alexandru Bogdan Piteşti, Din Ohritu
 O şezătoare în satul Vălsăneşti Argeş Colecţia Bogdan Vasile, Anticariat Unu
Fotografia Cristinei Nichituş Roncea
 Paşte 2013
Mînuind biciul de apă© Andrei Pandele
Albeşti, 23 aprilie 1896, colecţie particulară
Fotografii ale Cristinei Nichituş Roncea

Binecuvântare în Făgăraş

Barză în Apuseni

Valah la începuturile secolului XX
O schiţă şi trei pasteluri de Eugen Mihăescu

Pont-Neuf (esquisse)

Les Vignobles à Bagnols

Le Château de Bagnols

Paysage à Bagnols
Una dintre ultimele lucrări ale lui Carmen Nistorescu : « eu » Vlad Predescu
Vara speranţei noastre

Raţă cu lalele

Melc în ianuarie

Şi deodată, un balon !
Altă lucrare a Eugeniei Ilieş
Alte fotografii de Radu-Petru Iliescu Apus la Căldăruşani Canal la apus în Strasbourg
Altă fotografie a lui Lucian Muntean Într-o zi toridă de vară, tinerii păstori se scaldă alături de bivoli în rîul Hăşdate, în amonte de Cheile Turzii. Iulie 2005
Fotografii de Radu-Petru Iliescu  Apus la Oxford Apus cu felinare în Strasbourg Vedere din Strasbourg noaptea Catedrală din StrasbourgVedere din parc, noaptea.  Bloc părăsit pe George Enescu
Alte fotografii ale lui Lucian Muntean OdihnăŢăranii din Apuseni încă îşi lucrează pămîntul în mod tradiţional.  Cîmp cu maci Dobrogea – culoarea primăverii Fotografie făcută în Muzeul Etnografic din Cluj-Napoca în 1997
Alte lucrări ale Eugeniei Ilieş  Cui nu-i plac fotografiile lui Lucian Muntean ? « Amintiri dintr-o altă primăvară » Cluj-Napoca, 2004  Reflexie în fereastră, Biserica Sf. Mihail, Cluj-Napoca, România, 2002Fereastra este acel loc special, care desparte intimitatea de infinit.  « Blondele » : Florina, pisica şi iapa Doina – trei blonde, la Rogojel, un sat izolat de munte, din Apuseni
Alte lucrări ale Eugeniei Ilieş Pictura Eugeniei Ilieş
Cu talent şi umor, tînăra graficiană din Tîrgu Mureş a ilustrat deja o seamă de cărţi şi reviste pentru copii. Puţini ştiu însă cît de vie e pictura ei.
Ce mai pictează Cristi Gaşpar ?
Pictura lui Carmen Nistorescu
Pentru că, înainte de a face ilustraţie, a făcut – şi face tot timpul – pictură.
Inimă albastră, tehnică mixtă pe pînză (seria nouă)
Miere, tehnică mixtă pe pînză (seria mai veche)
script type="text/javascript">var gaJsHost =(("https:"==document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
|