|
Postat de Adina Kenereş in Lectura
joi 5 apr. 2012
1. « memoria opiniei publice e scurtă, oamenii uită răul suferit şi o iau de la capăt » Da, dar nu şi după doi ani şi jumătate de război împotriva poporului. Există mii de morţi, mii de familii distruse, mii de copii pecetluiţi cu soartă rea, multe milioane de pauperizaţi cu forţa. Căsnicia demolată, dinţi nepuşi, copilul plecat de tot sînt lucruri de care te loveşti zilnic, n-ai cum să le uiţi. Estimare : cca 19 milioane de memorii lungi.
2. « trebuie să ne ocupăm de alegeri şi să înhăţăm cît mai mult teren » Tema interesează vreo 300 000 de actori direct implicaţi, dar nu e decît perfect indiferentă sau iritantă pentru cca 19 milioane. Etalarea demagogică dimpreună cu răstălmăcirea bilanţurilor forţează sila şi revolta, nu invită la nici o privire curioasă. Critica verbală prelungită la putere nu a dat vreun lustru în plus siglelor opoziţiei. Nonsensul electoral e complet deja.
3. « cu un prim-ministru mai curăţel facem un partid nou şi-i prostim pe urbanii cu şcoală, care-i prostesc ei pe ăilalţi un-doi » Minor birocrat de servicii, noul prim-ministru a fost explodat în întîlnirea cu semirealul mediatic, în parte fiindcă i s-a trasat o conduită de urmat similară predecesorilor săi, în parte fiindcă n-a rezistat tentaţiei de a se pune în scenă în forme care sînt pentru el însuşi o impostură. Neconvingînd pe nimeni că există şi că poate face oarece pentru oricine în afară de el, nu are cum colecta decît servili interesaţi de o învîrteală. Deci zero succes plauzibil în afara unei faţade costisitoare.
4. « facem media nouă, umplem cu figuri simpatice şi cu pseudonime şi-i tembelim din nou pe naivi » Operaţiunea a demarat de cîteva luni şi capotează la tot pasul. Noi canale TV şi foi noi sau înviate rumegă cenuşă. Feţe « populare », adică supraexpuse, şi propoziţii ambigue sau rezervate pe teme resimţite ca dramatice sau chiar tragice de milioane de inşi nu au din ce inspira încredere. Inevitabil, lucrurile sînt construite cu martorii unui dezastru, care nu au cum face figură bruscă de aliens cu know-how. Deci, rateu anunţat.
5. « aruncăm pe piaţă sondaje şi contrasondaje neverosimile, mimăm participarea, interesul, lupta etc. şi tot antrenăm noi ceva » Da, dar marginal. Hoţiile de voturi cu şapte cifre, îndesate pe gît în cîteva rînduri, ţinteau măcar spre un orizont necunoscut. Acum, de la un orizont aflat la minus, nu mai pot viza decît centrul Pămîntului. În plus, străinii, bine informaţi, nu mai riscă să binecuvînteze voios porcării făcute cu banii propriilor contribuabili, punîndu-şi în pericol pînă şi propria semistabilitate. Nu-i vorbă, ne iau banii pe care ne-am angajat să li-i dăm, dar nu ne dau flori şi aplauze în schimb necondiţionat.
Concluzii
Obsesia căpătuielii a dus tezaurul comun dincolo de faliment.
Obsesia controlului a castrat pătura capabilă de înnoire şi creativitate.
Obsesia complexului la străini i-a transformat pe aceştia în zbiri, iar pe noi ne-a îngropat de vii.
Obsesia culpei a făcut din toată clasa dirighentă un lot de infractori periculoşi, apţi de crimă cu surîsul pe buze.
Obsesia perenizării unora a lăsat pîrloagă întregul cîmp social.
Adevărul, subminat sistematic prin minciuni diverse, ţîşneşte cumva de sub capac şi face prăpăd.
Adevărul e că soluţiile sînt foarte puţine şi foarte simple. « Variantele » sînt toate perdante.
Lasati un comentariu
|
Sunt postate doar comentariile de substanta si la obiect, trimise de persoane cu identitate declarata. Asumati-va opiniile - nu va exprimati despre textele unor persoane reale sub etichete fictive. Nu sunt postate jigniri, trivialitati, injurii, materiale publicitare.
Rosa canina, mai 2019
©Gabriela Cernusca
©Adina Kenereş
Ciobani din Măguri, 1938
Înainte de primăvara 2018
©Bogdan Constantinescu
În soarele deşertului Sonora, în Arizona, cactuşi gigantici (saguaro), opuntia şi verii lor
©Kiki Skagen Munshi
Regina-nopţii din cartier
©Gabriela Cernuşcă
Mierla, 23 martie 2017, fotografie de Denisa Toma
Din grădina Mirunei – vara 2016
Veniţi să luaţi lumină !
Fotografie de Andrei Pandele, 1 mai 2016
Pallady târziu – fotografie din colecţie privată
Trei imagini din cea mai recentă expoziţie a Dalyei Luttwak la Greater Reston Arts Center, « Încolţirea aurului », septembrie 2014
Rădăcini autentice din atelierul artistei – în fundal, lucrarea Cannabis sativa
Vedere din expoziţia « Încolţirea aurului »
Cannabis sativa (detaliu)
Ştefan Luchian, spre sfârşitul vieţii – fotografie rară, 22,5 cm x 17 cm
Picturi de Constantin Pacea
expuse la Muzeul Ţăranului Român (din 9 aprilie până la 18 mai 2014)
Altă lucrare a Dalyei Luttwak
Poison Ivy, 2014 Oţel, circa 8 metri
Kreeger Museum, Washington DC
Casa în care s-a născut Octavian Goga la Răşinari
Alte două lucrări ale Dalyei Luttwak
Hidden, 2009
When Nature Takes Over, 2011
Două lucrări ale Dalyei Luttwak
Rhizophora Mangle (Mangrove), 2010
Flora, Growing Inspirations, 2009
Restaurant în Grădina Botanică Foto arhitect Alexandre Petit
Alexandru Bogdan Piteşti, Din Ohritu
O şezătoare în satul Vălsăneşti Argeş Colecţia Bogdan Vasile, Anticariat Unu
Fotografia Cristinei Nichituş Roncea
Paşte 2013
Mînuind biciul de apă© Andrei Pandele
Albeşti, 23 aprilie 1896, colecţie particulară
Fotografii ale Cristinei Nichituş Roncea
Binecuvântare în Făgăraş
Barză în Apuseni
Valah la începuturile secolului XX
O schiţă şi trei pasteluri de Eugen Mihăescu
Pont-Neuf (esquisse)
Les Vignobles à Bagnols
Le Château de Bagnols
Paysage à Bagnols
Una dintre ultimele lucrări ale lui Carmen Nistorescu : « eu » Vlad Predescu
Vara speranţei noastre
Raţă cu lalele
Melc în ianuarie
Şi deodată, un balon !
Altă lucrare a Eugeniei Ilieş
Alte fotografii de Radu-Petru IliescuApus la CăldăruşaniCanal la apus în Strasbourg
Altă fotografie a lui Lucian MunteanÎntr-o zi toridă de vară, tinerii păstori se scaldă alături de bivoli în rîul Hăşdate, în amonte de Cheile Turzii. Iulie 2005
Fotografii de Radu-Petru Iliescu Apus la OxfordApus cu felinare în StrasbourgVedere din Strasbourg noapteaCatedrală din StrasbourgVedere din parc, noaptea. Bloc părăsit pe George Enescu
Alte fotografii ale lui Lucian MunteanOdihnăŢăranii din Apuseni încă îşi lucrează pămîntul în mod tradiţional. Cîmp cu maciDobrogea – culoarea primăveriiFotografie făcută în Muzeul Etnografic din Cluj-Napoca în 1997
Alte lucrări ale Eugeniei Ilieş Cui nu-i plac fotografiile lui Lucian Muntean ?« Amintiri dintr-o altă primăvară » Cluj-Napoca, 2004 Reflexie în fereastră, Biserica Sf. Mihail, Cluj-Napoca, România, 2002Fereastra este acel loc special, care desparte intimitatea de infinit. « Blondele » : Florina, pisica şi iapa Doina – trei blonde, la Rogojel, un sat izolat de munte, din Apuseni
Alte lucrări ale Eugeniei Ilieş Pictura Eugeniei Ilieş
Cu talent şi umor, tînăra graficiană din Tîrgu Mureş a ilustrat deja o seamă de cărţi şi reviste pentru copii. Puţini ştiu însă cît de vie e pictura ei.
Ce mai pictează Cristi Gaşpar ?
Pictura lui Carmen Nistorescu
Pentru că, înainte de a face ilustraţie, a făcut – şi face tot timpul – pictură.
Inimă albastră, tehnică mixtă pe pînză (seria nouă)
Miere, tehnică mixtă pe pînză (seria mai veche)
script type="text/javascript">var gaJsHost =(("https:"==document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
|