|
Postat de admin in Opinii
joi 28 iun. 2012
Vasile Gheţău

« Recensământul de probă efectuat în luna mai 2011 a relevat în mare măsură problemele pe care avea să le întâmpine operaţiunea din octombrie 2011. Iată-le pe cele mai importante :
• în multe localităţi hărţile sectoarelor de recensământ au fost vechi, iar marcarea clădirilor nu a fost lizibilă.
• între informaţiile asupra locuinţelor și persoanelor din locuinţe din documentul (borderoul) pe care îl avea recenzorul şi realitatea din teren erau neconcordanţe şi diferenţe considerabile.
• refuz de a primi recenzorul.
• declarare de informaţii incorecte din partea populaţiei, refuz de comunicare a CNP-ului.
• cunoaştere parţială a informaţiilor asupra persoanelor plecate pe o perioadă îndelungată în străinătate.
• indemnizaţia recenzorului este prea mică în raport cu volumul de muncă.
• actele de identitate nu sunt actualizate.
• probleme la declararea etniei la persoanele de etnie romă.
• nevoia unei campanii eficiente de promovare a recensământului.
Doar o parte dintre aceste probleme puteau fi corectate până la înregistrarea din octombrie. Elaborarea de hărţi ale sectoarelor de recensământ – instrument esenţial în munca recenzorului – s-a dovedit a fi una dintre cele mai dificile probleme. Aceste hărţi trebuiau să fie digitale şi să combine informaţii asupra clădirilor/locuinţelor cu cele asupra persoanelor din locuinţe. Hărţile digitale nu au fost elaborate cu tehnologie GIS, ci s-a recurs la hărţi tradiţionale, întocmite luând în considerare doar numărul de locuinţe. Sectoarele de recensământ deveneau în felul acesta imprevizibile ca dimensiune, dezechilibrate ca număr al populaţiei şi volum de muncă al recenzorului. Nu ştiu dacă eşecul cartografierii digitale s-a datorat lipsei de timp (bugetul recensământului a fost aprobat cu o nepermisă întârziere – în decembrie 2010), lipsei de mijloace financiare adecvate operaţiunii (în bugetul recensământului a fost prevăzută suma de 11 milioane lei pentru cartografiere) ori lipsei de know-how.
Un impact negativ asupra desfăşurării înregistrării au avut, cu siguranţă, defecțiunile constatate în recrutarea recenzorilor şi asigurarea numărului necesar, îndeosebi în prima parte a perioadei de înregistrare. Acoperirea golurilor prin recrutări precipitate de studenţi sau funcţionari publici şi instruirea superficială au diminuat într-o anumită măsură gradul de neînregistrare, dar rămâne de văzut ce impact au avut acestea asupra calităţii datelor înregistrate.
Înregistrarea, neînregistrarea şi din nou înregistrarea CNP-ului au constituit, cu certitudine, o mare gafă, ale cărei consecinţe nu trebuie subestimate. Este un exemplu grăitor de lipsă de comunicare promptă și competentă. Eroarea a dăunat întregului recensământ prin atmosfera care s-a creat, prin favorizarea atitudinilor detractoare și încurajarea refuzului de a fi recenzat. S-a motivat nevoia înregistrării codului cu posibilitatea pe care o oferă acesta de a elimina dubla înregistrare a persoanei, ceea ce este corect. Există însă o raţiune mult mai importantă și cu implicaţii pentru viitor. Un recensământ cu un înalt grad de acoperire a populaţiei şi cu CNP pentru populaţia înregistrată ar fi permis construirea unui autentic registru al populaţiei, iar ţinerea lui la zi după recensământ ar fi putut constitui o componentă majoră în efectuarea viitorului recensământ, abandonând formula de până acum (formulare şi recenzori) şi trecând astfel la un recensământ efectuat pe bază de registre, surse administrative elaborate între timp și cercetări selective. »
Din Vasile Gheţău – Drama noastră demografică. Populaţia României la recensământul din octombrie 2011, Reprofesionalizarea României IV / IPID, Editura Compania, Bucureşti, 2012
Lasati un comentariu
|
Sunt postate doar comentariile de substanta si la obiect, trimise de persoane cu identitate declarata. Asumati-va opiniile - nu va exprimati despre textele unor persoane reale sub etichete fictive. Nu sunt postate jigniri, trivialitati, injurii, materiale publicitare.
Rosa canina, mai 2019


©Gabriela Cernusca

©Adina Kenereş

Ciobani din Măguri, 1938

Înainte de primăvara 2018
©Bogdan Constantinescu


În soarele deşertului Sonora, în Arizona, cactuşi gigantici (saguaro), opuntia şi verii lor
©Kiki Skagen Munshi

Regina-nopţii din cartier
©Gabriela Cernuşcă

Mierla, 23 martie 2017, fotografie de Denisa Toma
Din grădina Mirunei – vara 2016



  Veniţi să luaţi lumină !
Fotografie de Andrei Pandele, 1 mai 2016
 Pallady târziu – fotografie din colecţie privată
Trei imagini din cea mai recentă expoziţie a Dalyei Luttwak la Greater Reston Arts Center, « Încolţirea aurului », septembrie 2014

Rădăcini autentice din atelierul artistei – în fundal, lucrarea Cannabis sativa

Vedere din expoziţia « Încolţirea aurului »

Cannabis sativa (detaliu)
 Ştefan Luchian, spre sfârşitul vieţii – fotografie rară, 22,5 cm x 17 cm
Picturi de Constantin Pacea
expuse la Muzeul Ţăranului Român (din 9 aprilie până la 18 mai 2014)



 Altă lucrare a Dalyei Luttwak

Poison Ivy, 2014 Oţel, circa 8 metri
Kreeger Museum, Washington DC

Casa în care s-a născut Octavian Goga la Răşinari
Alte două lucrări ale Dalyei Luttwak

Hidden, 2009

When Nature Takes Over, 2011
Două lucrări ale Dalyei Luttwak

Rhizophora Mangle (Mangrove), 2010

Flora, Growing Inspirations, 2009
 Restaurant în Grădina Botanică Foto arhitect Alexandre Petit
 Alexandru Bogdan Piteşti, Din Ohritu
 O şezătoare în satul Vălsăneşti Argeş Colecţia Bogdan Vasile, Anticariat Unu
Fotografia Cristinei Nichituş Roncea
 Paşte 2013
Mînuind biciul de apă© Andrei Pandele
Albeşti, 23 aprilie 1896, colecţie particulară
Fotografii ale Cristinei Nichituş Roncea

Binecuvântare în Făgăraş

Barză în Apuseni

Valah la începuturile secolului XX
O schiţă şi trei pasteluri de Eugen Mihăescu

Pont-Neuf (esquisse)

Les Vignobles à Bagnols

Le Château de Bagnols

Paysage à Bagnols
Una dintre ultimele lucrări ale lui Carmen Nistorescu : « eu » Vlad Predescu
Vara speranţei noastre

Raţă cu lalele

Melc în ianuarie

Şi deodată, un balon !
Altă lucrare a Eugeniei Ilieş
Alte fotografii de Radu-Petru Iliescu Apus la Căldăruşani Canal la apus în Strasbourg
Altă fotografie a lui Lucian Muntean Într-o zi toridă de vară, tinerii păstori se scaldă alături de bivoli în rîul Hăşdate, în amonte de Cheile Turzii. Iulie 2005
Fotografii de Radu-Petru Iliescu  Apus la Oxford Apus cu felinare în Strasbourg Vedere din Strasbourg noaptea Catedrală din StrasbourgVedere din parc, noaptea.  Bloc părăsit pe George Enescu
Alte fotografii ale lui Lucian Muntean OdihnăŢăranii din Apuseni încă îşi lucrează pămîntul în mod tradiţional.  Cîmp cu maci Dobrogea – culoarea primăverii Fotografie făcută în Muzeul Etnografic din Cluj-Napoca în 1997
Alte lucrări ale Eugeniei Ilieş  Cui nu-i plac fotografiile lui Lucian Muntean ? « Amintiri dintr-o altă primăvară » Cluj-Napoca, 2004  Reflexie în fereastră, Biserica Sf. Mihail, Cluj-Napoca, România, 2002Fereastra este acel loc special, care desparte intimitatea de infinit.  « Blondele » : Florina, pisica şi iapa Doina – trei blonde, la Rogojel, un sat izolat de munte, din Apuseni
Alte lucrări ale Eugeniei Ilieş Pictura Eugeniei Ilieş
Cu talent şi umor, tînăra graficiană din Tîrgu Mureş a ilustrat deja o seamă de cărţi şi reviste pentru copii. Puţini ştiu însă cît de vie e pictura ei.
Ce mai pictează Cristi Gaşpar ?
Pictura lui Carmen Nistorescu
Pentru că, înainte de a face ilustraţie, a făcut – şi face tot timpul – pictură.
Inimă albastră, tehnică mixtă pe pînză (seria nouă)
Miere, tehnică mixtă pe pînză (seria mai veche)
script type="text/javascript">var gaJsHost =(("https:"==document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
|